La importància de l’analítica web (1)

estadístiques1

En aquest post vull parlar de l’analítica web, en què consisteix això? Doncs bàsicament en un conjunt d’eines estadístiques molt potents que permeten analitzar el que passa amb les nostres webs i els nostres blocs. Ah, si! El Google Analytics, serà la resposta que vindrà al cap de molta gent, però existeixen moltes més eines i molt interessants, tot i reconèixer que Google Analytics és la joia de la corona de l’analítica web.

Ens centrarem avui, en els blocs, i en l’anàlisi estadístic com exemple de l’últim post publicat en aquest bloc : Rànquing de tuitaires de l’Alt Empordà.

Els blocs

Avui en dia existeixen molts de blocs, de temàtiques molt diferents i amb graus d’autoritat i importància també molt distants. Hi ha blocs personals, blocs temàtics, blocs corporatius… Les dues principals plataformes per fer un bloc són:

                1.- WordPress : Sens dubte la preferida per la majoria de bloggers, aquí cal parlar de que existeixen dues plataformes, wordpress.com i wordpress.org, la primera seria gratuïta i per principiants, la segona és la utilitzada per tothom que vol professionalitzar el bloc. Aquest bloc utilitza wordpress.com i migrarà a wordpres.org quan adquireixi més dimensió (si això succeeix!). També escric un bloc d’economia en castellà en aquesta plataforma: economia de guerrilla.

                         2.- Blogger: La plataforma de Google, una alternativa molt utilitzada per blocs personals, i algunes empreses, menys potent que la primera i sense tantes opcions. Jo també tinc un bloc a Blogger on publico els meus articles d’opinió que publico a la premsa, observatori empordà.

Cada plataforma incorpora les seves estadístiques, perquè es pugui analitzar l’impacte del bloc, i la importància de cada post. Tant WordPress com Blogger ofereixen un grapat d’estadístiques entorn a les interaccions que es produeixen en el bloc com:

  • Nº de visitants:
  • Nº de comparticions en xarxes socials
  • Comentaris
  • Estadístiques per dia, visitants, pàgines visitades, clics a enllaços…
  • Estadístiques agregades per períodes
  • Gràfics

En principi per molts blocs amb aquesta informació en tenen més que suficient, però si es vol professionalitzar la gestió el Google Analytics és imprescindible.

Un anàlisi bàsic del nostre darrer post

Com ja he explicat aquest bloc utilitza la plataforma wordpress.com i per tant no disposa de Google Analytics, ja que a dia d’avui no es pot instal·lar aquesta eina en els blocs allotjats en aquesta plataforma gratuïta (cal migrar a wordpress.org). En tot cas veiem els resultats de l’anàlisi amb les dades estadístiques facilitades per wordpress.com.

Analitica2

  • Data de publicació del post: 3 d’octubre a les 18,00h
  • Visites primer dia:         136 (68 de Twitter, 39 de Facebook, 29 altres)
  • Visites divendres 4/10: 187 (54 de Twitter, 62 de Facebook, 71 altres)
  • Visites dissabte 5/10:   125  (72 de Twitter, 22 de Facebook, 31 altres)
  • Visites diumenge (fins les 12,ooh):  77 (32 de Twitter, 21 de Facebook)

En tres dies s’han superat les 500 visites (525 fins avui diumenge a les 12,00h), la procedència és en un 96% d’Espanya i un 4% d’altres països (França, Irlanda, Gran Bretanya, estats Units…)

Aquest post s’ha compartit en les següents xarxes socials:

  • Facebook: 62 comparticions
  • Twitter:     44 comparticions
  • 22 mencions directes a Twitter

El post ha generat tot de comentaris online i offline, situacions divertides, i espero que hagi servit per donar a conèixer als principals piuladors empordanesos, ja que aquest era l’objectiu.

M’han contactat diferents persones indicant-me gent que faltava a la llista (quan fas una llista sempre et deixés algú), a alguns els vaig afegir en una revisió del primer dia, als altres dir-vos que us afegiré en la propera revisió de llista (prevista a finals d’any) sempre que es compleixin els criteris establerts.

Vull parlar aquí de dos cassos especials, els comptes de Maverick Viñales (@maverickmack25 i  Joel Gonzalez (@joelgonzaleztkd) ambdós estarien en la categoria de tuitstars, gent que és seguida per molt seguidors, però que no segueixen a gaire ningú, ambdós no compleixen el criteri de seguir un mínim de 200 persones, ni el d’interactuar en els hashtags empordanesos, per això no figuren a la llista, tot i la gran quantitat de seguidors que tenen.

Podria continuar amb un anàlisi molt més a fons, utilitzant moltes altres eines, però el post s’allargaria massa, i no vull que això passi.

Per acabar dir-vos que des d’aquest bloc tenim previst fer diferents rànquings més, tots focalitzats en l’àmbit de l’Alt Empordà, properament el dels millors instagramers.

Si t’ha agradat aquest post comparteix-lo a la teva xarxa social preferida, si vols comentar o afegir la teva opinió estarem encantats d’interactuar!

Posted on 6 Octubre 2013, in General and tagged , , , . Bookmark the permalink. Deixa un comentari.

Deixa un comentari